Мта мульти зефт авто

Popular repositories


  1. Multi Theft Auto is a game engine that incorporates an extendable network play element into a proprietary commercial single-player game.



    C++

    1.1k

    362

  2. This project maintains a list of up-to-date resources that come with Multi Theft Auto.



    Lua

    129

    128

  3. MTA AMX compatibility layer



    C

    28

    8

  4. The official PHP SDK for the Multi Theft Auto Web Interface.



    PHP

    20

    9

  5. This project maintains a selection of modules that can be used with Multi Theft Auto.



    C

    12

    9

  6. Archived source code repository from code.google.com/multitheftauto, initial open-source release in 2009.



    C++

    10

    4

Multi Theft Auto: San Andreas (МТА: СА) – определенная модификация для популярной игры под названием GTA: San Andreas. Данная версия понесла массу улучшений и изменений, а также была основана на более мощном ядре. Здесь у тебя будет полная свобода действий, включая самостоятельное создание режимов игрового процесса. Также, в игроков будет уникальная возможность посоревноваться друг с другом на автомобилях, колеся по улицам города и доказывая свой профессионализм. Была значительно улучшена графическая оболочка и звуковые эффекты, что может отлично порадовать поклонников проекта. Также, есть возможность передвижения пешком, что позволит создавать разнообразные полноценные режимы определенного класса. Ты сможешь использовать для создания все имеющиеся виды оружия, средств передвижения и персонажей.

Информация о игре

Год выпуска: 2006
Жанр: Экшены
Разработчик: MTA Team
Версия: 1.5.6 Полная (Последняя)
Язык интерфейса: английский, русский
Таблетка: Присутствует

Минимальные системные требования

Операционная система: Windows 7, 8, 10
Процессор: Intel Pentium 4
Оперативная память: 1Гб
Видеокарта: ATI Radeon X1600 Pro
Памяти на Жестком Диске: 5Гб


Скачать MTA: SA | Multi Theft Auto: San Andreas 1.5.6 бесплатно

Скачать торрент

как качнуть

У нас всегда можно скачать последнюю версию MTA: SA | Multi Theft Auto: San Andreas 1.5.6 бесплатно торрентом или прямой ссылкой.

Multi Theft Auto

MTA logo.png

Разработчик MTA Team
Издатель MTA Team
Дата выпуска GTA3:MTA 0.1a : 8 февраля 2003
MTA 0.5 (GTA3 и VC) : 31 января 2005
MTA:SA 1.0.5 : 28 марта 2011
Платформы Windows
Версия 1.5.2
Жанр Модификация
Официальный сайт

Multi Theft Auto (MTA) является модификацией для PC версий игр Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City и Grand Theft Auto: San Andreas от Rockstar North, которая позволяет игрокам со всего света играть друг против друга в режиме онлайн.

Хотя MTA часто представляется как модификация, основа MTA — это гибрид трейнера и методов инъекций кода для управления игрой, используя кэш и оперативную память, не изменяя файлов игры.

История

GTA III и GTA Vice City

Первый выход MTA состоялся 8 февраля 2003 года под именем GTA3AM (GTA III Alternative Multiplayer). Была возможность играть в режиме двух игроков в GTA III. Играть можно было только находясь в автомобиле; если игрок покидал транспортное средство, он становился невидимым для других игроков. Со временем MTA был значительно улучшен и теперь позволяет играть в GTA Vice City, а также GTA III на ядре версий 0.x с поддержкой множества игроков и функций оригинальной игры. MTA для GTA Vice City и GTA III на данный момент имеет версию ядра 0.5, в то время как новое ядро, поддерживающее GTA San Andreas, в данный момент имеет версию 1.1.1.

Версия 0.5 предлагает два режима игры для GTA Vice City: схватка и трюки. Схватка имеет несколько различных классов игроков, которые играющий может выбрать, причём каждый класс имеет свои преимущества и недостатки. Режим «трюки» предоставляет игрокам возможность соревноваться и выполнять трюки благодаря наличию трамплинов, расставленных по всей карте.

Для GTA III доступна схватка на островах Портленд и Стонтон, где игрок появляется с ограниченным количеством оружия и может покупать дополнительное оружие в магазинах Ammunation на деньги, заработанные убийством противников. Никаких классов— каждый игрок имеет абсолютно такое же положение, как и его противники. Режим игры на острове Shoreside Vale предлагает игроку возможность выбрать скин и основное оружие, с которым он вступит в игру.

Команда первоначально планировала релиз 0.5.5 с исправлениями ошибок, новым стилем deathmatch для GTA Vice City и несколькими дополнениями к GTA3:MTA. Однако, они решили сосредоточить свои усилия над новым ядром, получившим кодовое имя «Blue», которое они использовали в версии ядра 1.x для GTA San Andreas.

MTA: San Andreas

Последняя версия MTA предназначена для Grand Theft Auto: San Andreas и основана на новом ядре, получившем кодовое имя «Blue», которое разрабатывалось в течение двух с половиной лет и продолжает развиваться. Разработчики сосредоточили свои силы на ядре Blue, так как оно дает игрокам все средства для создания собственных режимов игры, что позволяет заниматься разработкой режимов игры третьим лицам. Несколько основных режимов игры включены в пакет установки. Первый релиз MTA:SA Race предоставил возможность соревноваться на автомобилях, а также редактировать карты и создавать новые гонки. Релиз версии 1.0-dp1 добавил возможность передвигаться пешком, что в свою очередь означает возможность создания полноценных режимов класса Deathmatch.

Особенности

  • Оптимизированный код с наименьшим количеством сбоев.
  • Blue загружает DLL вместе с игрой вместо инъектирования кода в память процесса. Это обеспечивает стабильность и позволяет не перемещать оригинальные SCM сценарии при старте мультиплеера.
  • Полная интеграция означает, что графическая оболочка Multi Theft Auto полностью интегрирована в графическую оболочку GTA.
  • Меньше глюков. Это достигнуто благодаря синхронизации каждого персонажа и устройства в игре, благодаря собственному меню паузы, что не позволяет игроку выйти в паузу, чтобы не получать повреждения, а также принудительному лимитированию кадров, для того чтобы каждый клиент имел одинаковую скорость игры.
  • Улучшенная синхронизация предоставляет возможность использовать все анимации, персонажи, оружие и средства передвижения.
  • Поддержка Lua-сценариев позволяет создавать игровые режимы практически любой степени сложности.

Продвинутая технология ядра Blue позволила создать полноценный WYSIWYG редактор с возможностью добавления контрольных точек, мест возрождения и пополнения здоровья. Также возможно добавлять на карту любые объекты из игры, такие как дороги, здания, деревья, а также границы местности. Редактор поставляется вместе с клиентской версией MTA:SA.

История версий

 

Версия Игра Дата выхода Примечания
Эпоха MTA San Andreas
MTA:SA 1.1 GTA San Andreas Большие исправления ошибок и добавления новых возможностей. Доступна бета-версия.
MTA:SA 1.0.5 28 марта 2011 Промежуточная версия между 1.0.4 и 1.1, которая была выпущена из-за большого количества накопившихся хотфиксов.
MTA:SA 1.0.4 10 июня 2010 Исправление багов предыдущих версий, введение разрешения 1920×1080.
MTA:SA 1.0.3 18 декабря 2009 Исправление основных багов версий 1.0, 1.0.1 и 1.0.2.
MTA:SA 1.0.2 24 октября 2009 Исправление основных багов версий 1.0 и 1.0.1.
MTA:SA 1.0.1 2 октября 2009 Исправление основных багов версии 1.0.
MTA:SA 1.0 23 августа 2009 23 августа вышла первая официальная полная версия мультиплеера. Устранено около 650 ошибок и багов с предыдущей версии.
MTA:DM 1.0-dp2.3 6 августа 2008
MTA:DM 1.0-dp2.2 4 августа 2008 Серийные номера теперь не требуются. Только обновление клиента.
MTA:DM 1.0-dp2.1 23 мая 2008 Изменения в системе учетных записей, работа с браузером серверов Game-Monitor.com. Только обновление клиента.
MTA:DM 1.0-dp2 9 января 2008 Второй релиз схваток MTA для GTA San Andreas. В релизе исправлены некоторые ошибки.
MTA:DM 1.0-dp1 2 января 2008 Первый релиз схваток MTA для GTA San Andreas. Релиз включает собственный программируемый движок, основанный на языке программирования Lua.
MTA:SA Race 1.1.2 6 августа 2008
MTA:SA Race 1.1.1 март 2006
MTA:SA Race 1.0 GTA San Andreas 22 января 2006 Первый релиз MTA для GTA San Andreas. Версия представляет собой гоночный мод с возможностью создания своих собственных гонок (карт) с добавлением любого количества объектов.
Эпоха MTA:VC
MTA 0.5 GTA III и GTA Vice City 31 января 2005 Первоначально планировался как небольшой апдейт к 0.4, но разработка затянулась. Была продолжена поддержка GTA III.
MTA:VC 0.4 GTA Vice City 23 июля 2004
MTA:VC 0.3 31 декабря 2003
MTA:VC 0.2.2 26 октября 2003
MTA:VC 0.2 20 сентября 2003
MTA:VC 1 августа 2003 Первый релиз для GTA Vice City.
GTA3:MTA v0.2 GTA III 28 февраля 2003
GTA3:AM GTA III 9 февраля 2003 Первый публичный релиз MTA.

Дополнения для MTA

  • Multi Theft Auto: mIRC Admin (MTA:mA) — администраторский клиент для MTA, сделанный в mIRC (разработчик Aeron). В нём есть возможность создавать и запускать самодельные mIRC скрипты на серверах MTA, что очень полезно для создания собственных игровых режимов, ссылок на другие программы и защиты от читов. Наиболее известный скрипт— MTA:mA:GRS (General Release Script, разработчик Oliver Brown ([FMJ]Oli), который широко используется как в GTA3:MTA, так и в MTA:VC. В последнее время широкое распространение получил скрипт Public Release Script (PRS), написанный британцем [UVA]Scooby. Этот скрипт является основой всех скриптов, использующихся сейчас на российских серверах.

Внешние ссылки

  • Официальный сайт Multi Theft Auto
  • Официальный форум Multi Theft Auto
  • Multi Theft Auto wiki Wiki-сайт с документацией по Multi Theft Auto
  • MTA Community Center Сайт глобальной статистики MTA:SA, информация об официальных серверах и обмен ресурсами.
  • MTA GitHub source code repository Репозиторий исходных кодов

Icon-G.png

Серия Grand Theft Auto

Вселенная 2D
GTA 1 Протагонисты • Либерти-Сити • Сан-Андреас • Вайс-Сити • Персонажи • Банды • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA London 1969 Протагонисты • Лондон • Персонажи • Банды • Транспорт • Оружие • Радиостанции
GTA London 1961 Протагонисты • Лондон • Манчестер • Персонажи • Банды • Транспорт • Оружие • Радиостанции
GTA 2 Клод Спид • Эниуэр-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
Вселенная 3D
GTA III Клод • Либерти-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA Vice City Томми Версетти • Вайс-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA San Andreas Карл Джонсон • Сан-Андреас (Лос-Сантос • Сан-Фиерро • Лас-Вентурас • Округ Ред • Округ Флинт • Уэтстоун • Округ Боун • Тьерра-Робада) • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA Advance Майк • Либерти-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие
GTA Liberty City Stories Тони Сиприани • Либерти-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA Vice City Stories Виктор Вэнс • Вайс-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
Вселенная HD
GTA IV Нико Беллик • Либерти-Сити • Олдерни • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Дружба • Читы
The Lost and Damned Джонни Клебиц • Пропащие • Персонажи • Миссии • Транспорт • ОружиеДружба
The Ballad of Gay Tony Луис Лопес • Персонажи • Миссии • Транспорт • Оружие • Дружба
GTA Chinatown Wars Хуан Ли • Либерти-Сити • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы
GTA V Майкл • Франклин • Тревор • Сан-Андреас (Лос-Сантос • Округ Лос-Сантос • Округ Блэйн) • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции • Читы • Snapmatic (Мой Snapmatic)
GTA Online Протагонист • Персонажи • Банды • Миссии • Транспорт • Оружие • Радиостанции
Разное
Геймплей Интернет (Веб-сайты) • Коллекционирование • Особенности транспортных средств • Войны за территорию • Полицейские взятки • География • Погода • Деревья • Деньги • Мультиплеер • Модификации • НЛО

From Wikipedia, the free encyclopedia

Multi Theft Auto

Multi Theft Auto logo.png
Developer(s) MTA Team[1]
Initial release 9 February 2003; 20 years ago
Stable release

1.5.9[2]
/ 1 October 2021; 16 months ago

Repository github.com/multitheftauto/
Written in C++ and Lua
Engine
  • RenderWare

Edit this at Wikidata

Operating system
  • Microsoft Windows
  • Linux
Type Third-person shooter multiplayer mod
License GNU General Public License v3
Website multitheftauto.com

Multi Theft Auto (MTA) is a multiplayer modification for the Microsoft Windows version of Rockstar North games Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City and Grand Theft Auto: San Andreas that adds online multiplayer functionality. For Grand Theft Auto: San Andreas, the mod also serves as a derivative engine to Rockstar’s interpretation of RenderWare.

History[edit]

Background[edit]

The release of Grand Theft Auto III, a critically acclaimed sandbox-style action-adventure computer and video game developed by DMA Design (now Rockstar North) represented the first 3D title in the Grand Theft Auto (GTA) series. Despite its success, it was the first Grand Theft Auto game to ship without the network multiplayer gameplay features that were present in earlier titles, which allowed players to connect through a computer network and play the game with others.[3]

The first version of Multi Theft Auto, dubbed Grand Theft Auto III: Alternative Multiplayer, attempted to fill in this gap by extending an already existing cheating tool with functionality that allowed the game to be played with a very crude form of two-player racing over a computer network purely as a proof of concept,[3] similar to how the now-defunct XBAND service worked by manipulating game memory in order to add online multiplayer functionality. Newer versions of Multi Theft Auto with increasingly better gameplay and other improvements were released based on the same concept of game manipulation, by a small team of developers.

With the introduction of successor Grand Theft Auto: Vice City, it became clear that this computer game title also lacked any form of network gameplay. The Multi Theft Auto software was subsequently extended to include support for this title, and eventually shifted its entire focus towards this title and the concept of a new software framework dubbed Blue.[4] As the original concept (of game manipulation by memory) was prone to various problems with performance and stability that often resulted in application crashes, this new framework was created as a successor and laid the foundation of all future Multi Theft Auto software.[5]

Development[edit]

A screenshot of one of the earlier closed MTA:SA deathmatch (alpha version)

The latest Multi Theft Auto version is based on code injection and hooking techniques whereby the game is manipulated without altering any original files supplied with the game.[6] The software functions as a game engine that installs itself as an extension of the original game, adding core functionality such as networking and GUI rendering while exposing the original game’s engine functionality through a scripting language.

The Multi Theft Auto: San Andreas project was revised and relaunched as an open-source project, leaving all prior versions behind. The source code was licensed under the GPLv3 license and made available on GitHub.

Multi Theft Auto: San Andreas[edit]

Multi Theft Auto’s latest release is for the game Grand Theft Auto: San Andreas and is built upon a now open source game engine that has been in development for several years and is the only project that is still actively maintained. The engine provides users with all the necessary tools they need to create their own game modes and maps by exposing a large part of the original game functionality through a Lua scripting machine.

The initial version of the software was dubbed «Race» and unveiled on Sunday 22 January 2006, when the first playable content was released. This version featured a networked vehicle racing game mode and a map editor that allowed users to create custom environments and races. The advanced nature of the engine’s early incarnation allowed the developers to develop a sophisticated integrated WYSIWYG editor for adding gameplay elements such as checkpoints, spawn points, power-ups and various objects ranging from ramps to exploding barrels.[7]

The successor release, dubbed «Deathmatch», was designed to improve upon «Race» by providing minimal sandbox style gameplay that could be extended by users and developers. The production on this release started shortly after the initial release, but stagnated due to what is seen as a lack of focus by the development team. As many new features were being introduced, the continuous introduction of these features delayed a stable and final version of the modification.[8] Instead, several on-line facilities were introduced during the development phase to allow visitors to track the development process of the software as changes were made to the code repository, illustrating any notable updates to the progress of the modification.

The first «Deathmatch» successor was introduced as a fully playable version on 2 January 2008 and tagged as «Developer Preview» to promote the third-party development of custom gameplay content and utilities.[9] This version was followed by a second «Developer Preview» that introduced several new features and fixes and was subsequently followed by a period of major code restructuring that led to the open-source relaunch on Friday, 21 November 2008 under the GPLv3 License.

On Saturday, 22 August, Multi Theft Auto: San Andreas v1.0 was officially distributed as the first open source release.[5] This release abandoned the now obsolete «Deathmatch» tag in the product name to emphasize on the versatility of the software. Gameplay functionality is solely provided by the scripting language, so users can choose or develop their own combination of scripts and other contents to customize and host their own type of game.

Content delivery and development[edit]

A third-party race track «resource» in Multi Theft Auto

The initial «Deathmatch» version and its underlying engine presented a series of relevant changes to the functionality of the modification as well as the introduction of an online community content delivery system. Through the use of this website, registered users (such as players, server administrators or developers) can accumulate in-game statistics whilst playing on servers or share custom created content with other users.

Third party content is made possible through the addition of the Lua scripting language in both the server hosting the game (e.g. providing functionality for a specific game mode), as well as the client playing the game (e.g. providing a graphical front end or user-specific local content to the game mode). Different scripts can then be run in parallel on either of these, communicating to each other through the use of events.

The custom created content is grouped into «resources» that are hosted server-side. This is a package-based system that packs all script files, custom content (e.g. images, 3D models, textures and collision files) and metadata files inside a single archive or directory. Specific content can then be marked to be uploaded to every connected player, to enable client-side execution of Lua code. This system allows for package dependency and inheritance of functions between different packages, easy management and distribution.[10]

Feature summary[edit]

A third-party minigame «resource» that transforms the game into a poker match

  • Multi Theft Auto uses a modular platform to separate several facilities such as the GUI, network, game and scripting code and loads these into the game instead of injecting code into its memory process. This improves stability, speed and allows a better file management.
  • Uses the freeware CEGUI system, replacing the original Grand Theft Auto GUI, allowing Multi Theft Auto to draw its own widgets for any in-game user interaction such as the server-browser and allows scripting from any third-party resource.
  • A versatile set of scripting functions. By building upon Grand Theft Auto’s own class-based design, implementing this into the client and server and synchronizing between these two, a third-party developer can control almost any aspect of every player’s game by means of the Lua scripting language: native elements such as animations, explosions, particles, skins, weapons, vehicles, objects and players, as well as new elements such as custom 3D models are controllable.

Gameplay[edit]

Deathmatch, roleplay and race gameplay options are available. Some gameplay elements include checkpoints, spawn points, power-ups, weapons and various objects ranging from ramps to exploding barrels. Many online servers contain custom game modes which use the scripting engine supplied with Multi Theft Auto. As example a few game modes in MTA:SA like Freeroam, where players can roam free in San Andreas all across the map, or competitive game-modes like Race, Destruction/Demolition Derby, Team Deathmatch, and Fallout, where players spawn their characters in the air, on a platform of glass plates, which will suddenly fall down after indicating it, where the players have to jump from a falling piece to an intact one, and the last surviving player wins. The principle of Fallout is similar to Hay, where players have to climb and be on top of a haystack first. The last modes also indicates how many game modes and scripts are possible to create on the MTA scripting engine, with endless possibilities and variation.

There are many genres of specific game servers and communities, like real-life role-playing, classic RPGs, and gaming communities that serve a wide variation of different gamemodes, sometimes all together in one server.
Today the average amount of game servers the San Andreas version of Multi Theft Auto (MTA:SA) contains, is 3000 to 4000 servers, with over 600,000 players monthly, spread over the servers. The most popular game servers have a constant average of 200 to 1000 online players in-game.[11]

Reception[edit]

The Multi Theft Auto project has also been the subject in multiple articles in different media.[12][13][14][15][16][17] The most prominent being a coverage on G4 TV,[18] an exclusive release for Fileplanet with coverage on its frontpage,[19] and features in published magazines such as PC Gamer[20] and Total PC Gaming.[21]

References[edit]

  1. ^ mtasa-blue network members
  2. ^ «Release 1.5.9 · multitheftauto/Mtasa-blue». GitHub.
  3. ^ a b Liles, Jordan (1 May 2006). «Becoming a Fully-Realized GTA Fanatic». IGN. p. 3. Archived from the original on 11 July 2011. Retrieved 2 December 2009.
  4. ^ Liles, Jordan (3 September 2004). ««MTA Blue» Details». gamespy.com. IGN. Archived from the original on 11 July 2011. Retrieved 2 December 2009.
  5. ^ a b «Multi Theft Auto — San Andreas Goes Open-Source». Slashdot. 24 November 2008. Retrieved 24 November 2008.
  6. ^ Wen, Howard (29 March 2005). «Multi Theft Auto: Hacking Multi-Player into Grand Theft Auto With Open Source». OSDir. Archived from the original on 31 December 2008. Retrieved 5 June 2009.
  7. ^ Liles, Jordan (19 January 2006). «MTA: San Andreas «Race» Review». IGN. Archived from the original on 11 July 2011. Retrieved 8 December 2009.
  8. ^ «Multi Theft Auto — Update and Beta News Review». IGN. 13 June 2006. Archived from the original on 31 March 2008. Retrieved 8 December 2009.
  9. ^ «Multi Theft Auto: SA Deathmatch 1.0 Preview Release». Filefront. 7 January 2008. Archived from the original on 16 July 2010. Retrieved 8 December 2009.
  10. ^ «MTA «Resources» explained». Multi Theft Auto. 4 March 2007. Archived from the original on 31 March 2008. Retrieved 5 June 2009.
  11. ^ Moss, Richard (15 September 2016). «Why A Million People Still Play Multiplayer Grand Theft Auto: San Andreas Every Month». Rock Paper Shotgun. Retrieved 17 September 2016.
  12. ^ Aaron Boulding, Tom McNamara (27 March 2004). «True Crime: Streets of L.A. Review». IGN. pp. 2, 4. Archived from the original on 10 June 2004. Retrieved 5 June 2009.
  13. ^ McNamara, Tom (19 April 2005). «GTA San Andreas PC Hands-On». IGN. Archived from the original on 22 April 2005. Retrieved 5 June 2009.
  14. ^ McGarvey, Sterling (14 July 2006). «Saints Row Preview». GameSpy. Retrieved 5 June 2009.
  15. ^ «Multi Theft Auto — San Andreas». MegaGames software. 6 February 2006. Archived from the original on 11 March 2008. Retrieved 5 June 2009.
  16. ^ «Multi Theft Auto: San Andreas Released». Howard. Neowin.net. 24 January 2006. Archived from the original on 18 December 2022. Retrieved 5 June 2009.
  17. ^ «Multi Theft Auto». TechWack. 6 September 2004. Archived from the original on 5 December 2010. Retrieved 5 June 2009.
  18. ^ YouTube version of G4TV’s MTA fragment.
  19. ^ Fileplanet frontpage screenshot.
  20. ^ «PC Gamer UK — Issue 140». PC Gamer UK. No. 140. October 2004.
  21. ^ «Total PC Gaming — Issue 26» (26). Imagine Publishing. October 2009.

External links[edit]

  • Official website

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

  • Мт авто поэтический телефон
  • Мр 155 или бекас авто отзывы сравнение
  • Мт авто поэтический бульвар
  • Мпс авто что это
  • Мсн эритроциты авто повышены